onsdag 20. juni 2012

Hoggormbitt

I går kveld ble Simba bitt av hoggorm. Han kom inn ca. 20.30, hoppet opp i sofaen og sovnet. Etter et kvarters tid reiste han seg og da så vi plutselig at labben var dobbelt så stor og hadde en klump på den. Han virket slapp og utafor. Jeg ringte da til dyrlegen og hun sa jeg burde komme en tur. Kjørte da avgårde med en gang til klinikken på Gvarv. De har en avdeling på Notodden også, men ikke når det er akutte ting på kveld.
Da vi kom fram fikk pus bedøvelse og ble rullet inn i teppe for å få undersøkt han. Hoggormbitt ble bekreftet og han fikk motgift og væske intravenøst. Spesielt å se en katt med veneflon i armen:) Jeg måtte være assistent:) Godt jeg tåler både blod og sprøyter! Etter nesten 2 timer dro vi hjem igjen med veneflon i armen og væskepose i bilen! Fikk væske et par timer. Da ble han urolig og ville ut av buret og ta av veneflonen. DET var et styr, midt på natta! Men tilslutt fikk jeg den ut og la meg på sofaen med Simba på fanget. Der krøllet han seg sammen og sov i et par timer. Trodde han kom til å hate meg etter alt styret i går, men han malte og koste. Skjønte nok at han fikk hjelp!
I 5-tida ville pus ut! Måtte nok veldig på do, for han var mildt sagt desperat! Viste han kassen hans 3 ganger, men han ville ikke tisse på den! Etter en time nyttet det ikke lenger, så jeg slapp han ut. Kom inn igjen nesten med en gang og sovnet igjen!

Han er mye bedre i dag:) Labben er ikke så hoven lenger! Så går nok bra dette:) Men det var ikke noe særlig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar