mandag 18. juni 2012

3 årskontroll

  HURRA!!!




Den verste dagen i året er vel overstått med karakteren BESTÅTT:) Dette er en svært tøff dag med mye nerver!


Dro hjemmefra 7.30 i dag sammen med mamma og tante. Kom greit fram til Radiumen uten den store køen!
Meldte meg i skranken og gikk ned til mammografiavdelingen med høye skuldre. Kom inn med en gang. Fortalte at jeg har rekonstruert og fikset det friske brystet. Radiografen sa da med en gang at jeg måtte regne med ekstra bilder og UL pga at bildene fra i fjor ikke ville stemme overens med dagens. Jeg behøvde ikke bli engstelig av den grunn. Det var bare for sikkerhetsskyld! Ble kalt inn en ekstra gang til mammo og en gang til UL. Da legen sa: "bildene ser snille ut, men vi tar en sjekk med UL" da senket jeg skuldrene litt. Da hun sa "alt ser bra ut. Du kan kle på deg" svevde jeg avgårde, ufattelig lykkelig!


Så bar det videre til Poliklinikken hvor jeg skulle ha time hos Anna Sætersdal. Hun har fulgt meg opp fra første besøk på Radiumen og jeg liker henne svært godt! Behøvde ikke vente lenge der heller før jeg kom inn. Hun var fornøyd med meg:) Før jeg var helt ferdig ville hun at jeg skulle ta blodprøve for å sjekke stoffskiftet. Det tar som regel ikke lang tid på laben, så regnet med å komme raskt ut. Der tok jeg feil... Det var kaos der i dag! Jeg ble sittende over en time! Jeg satt i uprioritert kø og det er jo forståelig. De som er syke må få tatt prøvene raskt for å få de analysert før cellegift osv, så de må selvfølgelig gå foran oss friske! Jeg har selv vært i den køen... Vil heller være i uprioritert kø! I dag strømmet det inn folk som skulle i prioritert kø, så jeg havnet stadig bak i køen igjen.
Men endelig kom jeg meg ut og kunne kjøre - til Liertoppen! Der shoppet vi litt og spiste middag.


Nå slappes det av i sofaen! Tappes for krefter både i dagene før kontroll og selve dagen! Blir en tidlig kveld. Skal på jobb i morra!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar