tirsdag 1. februar 2011

TANKER

Nå er det snart 5 måneder siden jeg var helt ferdig med kreftbehandlingen, og jeg kjenner at jeg rett og slett trenger en pause fra "kreftpraten". Jeg har til nå vært aktiv på diverse diskusjonsforum, men nå har det visst nådd et punkt hvor jeg ikke orker mer... Føler ikke at jeg har mer å bidra med nå! Klarer ikke å sette meg inn i hvordan andre sliter, fordi jeg aldri har vært der selv. Mange som er ferdig behandlet sliter med det ene og det andre, men jeg er bare frisk jeg:) Vet jeg er ufattelig heldig!
Så da er det bedre å trekke seg litt ut! 

Husker det ble diskutert på en venninnelunsj at det er synd de som er friske trekker seg ut av diskusjonsforum osv. At det hadde vært positivt å høre hvordan det går med de som er friske igjen og ikke bare de som nylig har blitt syke, de med spredning og de med senvirkninger! Men nå skjønner jeg hvorfor de melder seg ut... Alt har en ende!

3 kommentarer:

  1. Skjønner deg veldig godt, jeg. Selv med usikre utsikter mht sykdommen, orker jeg ikke skrive eller snakke om det mer enn det som er absolutt nødvendig. Derfor jeg ikke skriver mer på FFB, veldig lite på FB, og blogger om alt mulig annet. :)

    Men når det er sagt, så hadde det vært kjempehyggelig om vi kunne tatt et lite vårtreff når den tid kommer, bare for å møtes og ha det koselig! :)

    SvarSlett
  2. Det må vi få til, Sniff:) Er jo veldig hyggelig og treffes. Blir liksom noe annet det enn å diskutere opp og ned og i mente på nettet:)
    Er ikke inne på FFB lenger jeg heller!

    SvarSlett
  3. Skjønner deg godt! Jeg er midt oppi behandling, men merker allerede nå at jeg må bremse folk rundt meg. Alle vil snakke om sykdom, all slags sykdom, alle sin sykdom, alle kjenner noen som... eller slanking for den saks skyld. Dette blir veldig utmattende og jeg har begynt å si ifra. Jeg blogger, leser litt om andre og kan styre mengde og tempo på informasjonen. FFB forumet var supert i starten da jeg gikk helt på veggene. Titter innom når jeg lurer på noe spesifikt, men ellers er det tur, gode bøker, gode venner og småguttene. Klarer å "veksle litt fram og tilbake" og det er jeg glad for. Kos deg med det å være frisk! Det vet du jo garantert å sette pris på...

    SvarSlett